17.08.2021

Hyundai Motor Group valitsi Qt:n HMI-käyttöliittymäteknologiansa avainkumppaniksi

Espoo, 17. elokuuta 2021 - The Qt Company on tänään ilmoittanut, että monikansallinen autovalmistaja Hyundai Motor Group on valinnut Qt:n tärkeimmäksi HMI-teknologiakumppanikseen. Hyundai kehittää Qt:n teknologian avulla ccOS-käyttöjärjestelmäänsä (Connected Car Operating System), jota käytetään yhtiön Hyundai-, Kia- ja Genesis -automerkkien info- ja viihdejärjestelmissä, digitaalisissa mittaristoissa sekä takamatkustajien viihdejärjestelmissä. Ensimmäinen Qt:n ratkaisua HMI-teknologiassaan hyödyntänyt Hyundai-ajoneuvo oli loppuvuodesta 2019 lanseerattu Genesis GV80, jota ovat seuranneet myös suunnittelustaan palkitut mallit G80 ja GV70.

Hyundain kehittämä ccOS-käyttöjärjestelmä hallinnoi ja ohjaa verkottuneiden ajoneuvojen infrastruktuurin keskeisiä osa-alueita (In-Vehicle Framework, Infotainment Framework ja Connectivity Framework). Sen avulla varmistetaan, että autot mukautuvat uusiin, turvallisuutta ja mukavuutta parantaviin innovaatioihin. Qt:n avulla Hyundai Motor Groupin kaltaiset autoalan yhtiöt voivat kehittää huippulaatuisia teknisiä ratkaisuja sisältäen esimerkiksi edistyneitä 3D-efektejä. Qt:n mahdollistamalla yhdellä yhtenäisellä koodipohjalla yhtiöt pystyvät helposti vastaamaan alan nopeasti muuttuviin vaatimuksiin info- ja viihdejärjestelmien, tuulilasinäyttöjen ja digitaalisten mittaristojen kehitystyössä. Hyundai Motor Group hyödyntää Qt:n käyttöliittymien suunnittelu- ja kehitystyökalu Qt Design Studiota nopeuttaakseen HMI-kehitysprosessiaan prototyypistä käyttöönottoon.

Qt on tuottavuutta parantava ohjelmistokehitystyökalu, jota käyttää maailmanlaajuisesti yli 1,5 miljoonaa ohjelmistokehittäjää yrityksissä kuten LG Electronics, Bosch ja Rockwell Automation. Qt-teknologian avulla yritykset pystyvät vastaamaan entistä tehokkaammin ohjelmistomarkkinoiden kasvaviin vaatimuksiin, joita erityisesti ohjelmistokehittäjien rajallinen määrä ja IoT-markkinan kasvu kiihdyttävät. Qt-työkalut auttavat yrityksiä takamaan asiakkailleen ensiluokkaisen käyttäjäkokemuksen tehostamalla käyttöliittymäsuunnittelijoiden ja kehittäjien yhteistyötä.

"Olemme innoissamme yhteistyömme syvenemisestä Hyundai Motor Groupin kanssa", sanoo The Qt Companyn myyntijohtaja Juhapekka Niemi. ”Yksi autoteollisuuden todellisista erottautumistekijöistä on se, kuinka hyvin autovalmistajat pystyvät hyödyntämään ohjelmistoja tarjotakseen kuluttajille saumattoman, henkilökohtaisen kokemuksen. Hyödyntämällä Qt:n työkaluja Hyundai Motor Group pystyy yhtenäistämään HMI-kehitysprosessiaan, minkä ansiosta toimitusten nopeus kasvaa huomattavasti ja asiakkaiden odotukset ylittyvät.”

"Olemme erittäin iloisia jatkuvasta yhteistyöstämme Qt:n kanssa", sanoo Hyundai Motor Groupin info- ja viihdejärjestelmien kehitysjohtaja Haeyoung Kwon. ”Odotamme Qt-teknologian tuovan kehitystyöhön ja ylläpitoon huomattavia tehokkuusetuja sekä nopeuttavan tuotteiden markkinoille tuloa. Odotamme innolla, että pääsemme edistämään verkottuneiden autojen tulevaisuutta yhdessä Qt:n kanssa.”

Tutustu Qt:hen osoitteessa: https://www.qt.io/

PR@qt.ioThe Qt Company

Qt Group (Nasdaq Helsinki: QTCOM) on globaali, yli 70 teollisuuden alalla vaikuttava ohjelmistoyritys, jonka oma johtava teknologia vaikuttaa miljoonien laitteiden ja sovellusten taustalla. Kansainväliset yhtiöt ja ohjelmoijat ympäri maailman luottavat Qt:n teknologiaan, jonka avulla yhtiö auttaa asiakkaitaan luomaan poikkeuksellisia asiakaskokemuksia ja edistämään asiakkaidensa digitaalisia muutosaloitteita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2020 oli 79,5 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee noin 366 henkeä.

Disclaimer: Hyundai Motor Group believes the information contained herein to be accurate at the time of release. However, the company may upload new or updated information if required and assumes that it is not liable for the accuracy of any information interpreted and used by the reader.