4.01.2023

Qt Group esittelee älykodin ja autoteollisuuden uuden sukupolven käyttökokemusta CES 2023 -messuilla

Espoo, 4. tammikuuta 2023 – Qt Group, johtava globaali ohjelmistoyritys, esittelee teknologiansa kattavuutta Consumer Electronics Show (CES) -messuilla Las Vegasissa 5.–8. tammikuuta 2023. Messukävijät pääsevät tutustumaan Qt:n osastolla (W310, hallissa LVCC West Hall) tulevaisuuden älykotiin ja autoon: käyttöliittymädemoissa nähdään edistyneitä grafiikoita ja visuaalisia tehosteita, ja kokonaisuus tarjoaa saumattoman käyttökokemuksen eri laitteiden välillä. Muut demot osoittavat, miten Qt-teknologia auttaa asiakkaita eri toimialoilla läpi koko ohjelmistokehityksen elinkaaren. Osastolla pääsee myös tutustumaan oikeisiin Qt-teknologialla rakennettuihin laitteisiin, joita esittelevät muun muassa LG ja Brady Corporation.

Laitevalmistajat (OEM) voivat käyttää Qt:n alustariippumattomia ohjelmistokehitystyökaluja ja ohjelmistokehystä parantaakseen suunnittelijoiden, kehittäjien ja testausinsinöörien välistä yhteistyötä ja mahdollistaakseen nopeamman ja helpomman tuotekehitystyön elinkaaren. CES-tapahtumassa vierailijat pääsevät näkemään, miten Qt-teknologia antaa yrityksille mahdollisuuden kehittää ja tuottaa edistyneitä graafisia elementtejä ja esimerkiksi reaaliaikaisia 3D-visualisointeja eri laitteille ja piirisarjoille.

“Qt-teknologiaa hyödyntämällä voimme tarjota asiakkaillemme ainutlaatuisen käyttökokemuksen, joka on samalla tuttu ja odotusten mukainen,” sanoo Bobby Bishop, Senior Global Product Manager, Brady Corporation. “Bradyn ratkaisut palvelevat laajaa loppukäyttäjäjoukkoa eri aloilla toimitilojen turvallisuusvalvonnasta teollisuuden automaatioon ja terveydenhuoltoon. Tuotteidemme johdonmukainen käyttäjäkokemus asiakkaidemme arjessa on meille erottautumistekijä ja auttaa asiakkaitamme työskentelemään tehokkaasti."

CES-kävijät pääsevät näkemään, miten Brady Corporation on hyödyntänyt Qt-teknologiaa suunnitellessaan ja kehittäessään toimivia käyttöliittymiä useisiin eri malleihin yrityksen etikettitulostinportfoliossa.

“Valittuaan Qt:n kattavan kehitysympäristön LG:n ja Bradyn kaltaiset brändit hyötyvät edistyksellisestä käyttöliittymän designista ja kustannustehokkaasta kehitysmallista ja saavat laitteensa nopeammin markkinoille," kertoo Juhapekka Niemi, Executive Vice President, Sales, Qt Group. “Pystymme nyt näyttämään, miten nykyaikaiseen älykotiin luodaan yhtenäinen käyttäjäkokemus, vaikka kokonaisuus on monimutkainen ja pitää sisällään sekä yksinkertaisempia, halvemman hintaluokan tuotteita, että vaativampia, korkeamman hintaluokan laitteita.

Qt Design Studion avulla laitevalmistajat pystyvät myös lisäämään käyttöliittymiin elokuvamaisia siirtymiä, efektejä ja animaatiota, sekä ottamaan käyttöön ja testaamaan käyttöliittymänäkymiä oikean datan avulla.

“Tänä päivänä kuluttajat vaativat uusia ja yhä parempia ominaisuuksia kiihtyvällä tahdilla, joten laitevalmistajilla on paljon painetta parantaa toiminnallisuuksia nopeasti niin käyttöliittymän tyylin, käytettävyyden kuin suorituskyvynkin suhteen,” Niemi sanoo. “Qt:n avulla esimerkiksi autovalmistajat voivat luoda kustomoidun ja yhtenäisen käyttötuntuman ja -kokemuksen aina kojelaudasta auton viihdejärjestelmiin. Kun samoja grafiikoita ja käyttöliittymäelementtejä voidaan hyödyntää useissa laitteissa ja läpi tuotelinjojen, syntyy myös merkittäviä aika- ja kustannushyötyjä.

CES-tapahtumassa Qt esittelee näitä ominaisuuksia esimerkiksi Outrun-, Car Configurator- ja TomTom Digital Cockpit + Qt Cluster -demoissa. Qt Design Studion visuaalisten toiminnallisuuksien lisäksi TomTomin ja Qt:n yhteisdemossa nähdään, miten Qt for Android Automotive -teknologia yhdistää eri alustat saumattomasti toisiinsa tuomalla muilla teknologioilla kehitettyjen viihdejärjestelmien ja Android Car API -rajapinnan datan kojelautaan. Demonsa osastolle tuovat myös Texas Instruments ja muut kumppanit.

Qt:n työkaluja käyttää yli 1,5 miljoonaa kehittäjää yrityksissä ympäri maailman, mukaan lukien Mercedes-Benz, Bosch, LG, Hyundai ja Stellantis. Qt:n ohjelmistokehityksen ja käyttöliittymäsuunnittelun tuottavuutta parantavat ratkaisut tarjoavat yrityksille kyvyn vastata yhä kasvaviin ohjelmistomarkkinoiden vaatimuksiin, joita ohjailevat IoT-markkinoiden eksponentiaalinen kasvu ja ohjelmistosuunnittelijoiden heikko saatavuus.

Qt Group (Nasdaq Helsinki: QTCOM) on globaali ohjelmistoyritys, jonka teknologioihin luottavat alojensa johtavat yritykset ja yli 1,5 miljoonaa kehittäjää ympäri maailman kehittäessään käyttäjien rakastamia sovelluksia ja älylaitteita. Autamme asiakkaitamme parantamaan tuottavuutta koko tuotekehitysprosessin läpi käyttöliittymäsuunnittelusta ja ohjelmistokehityksestä laadunvarmistukseen ja tuotantoon.

Asiakkaamme toimivat yli 70 eri alalla yli 180 maassa. Qt Group työllistää noin 500 ammattilaista, ja sen liikevaihto oli 121 miljoonaa euroa vuonna 2021. Lue lisää osoitteessa: https://qt.io

Media: