10.01.2019

Qt ja LG Electronics Vehicle Component Solutions Company kehittävät korkealuokkaisia autojen sisätilan näyttöjä

Yhteistyön ansiosta edistyksellisten autojen sisätilan näyttöjen eli IVI-järjestelmien kustannukset laskevat ja markkinoilletuontiaika lyhenee.

The Qt Company julkisti tänään aloittavansa yhteistyön LG Electronics Vehicle Component Solutions Company -yhtiön kanssa. Yhteistyön tavoitteena on tehostaa LG Electronics Vehicle Component Solutions Companyn edistyksellisen ohjaamokokemuksen kehitystä. Tämä uusi yhteistyö laajentaa The Qt Companyn pitkäaikaista liikekumppanuutta LG Consumer Electronicsin kanssa. Nyt yhteistyö kattaa myös IVI-järjestelmien ohjelmistokehityksen useille eri autovalmistajille.

Autoteollisuus on keskellä uusien kuluttajalähtöisten tarpeiden aiheuttamaa muutosta. Valmistajien täytyy yhä kunnioittaa perinteitä, jotka ovat tehneet alasta luotettavan ja uskottavan, ja samaan aikaan heidän täytyy tasapainotella säännösten ja ajokokemusta parantavien innovaatioiden välillä. Autoteollisuus kehittyy hurjaa vauhtia, ja uudet teknologiat tuovat lisää näyttöjä ja ohjelmistoja autoihin. Korkealuokkaisten IVI-järjestelmien kehityshankkeet vaativat siis edistyksellisiä teknisiä valmiuksia, jotka tukevat ja ylläpitävät yhtenäistä ajokokemusta.

”Ohjaamokokemuksen luovat teknologiat kehittyvät vauhdilla, joten valmistajat etsivät nyt integroituja, monipuolisin ominaisuuksin varusteltuja HMI-alustoja hallitsemaan eri järjestelmiä auton sisällä. The Qt Company tarjoaa kaikki tarvittavat teknologiat, joiden avulla voidaan helposti luoda intuitiivisia kosketuspohjaisia näyttöjä. Näiden teknologioiden ja muiden ominaisuuksien, kuten 3D-grafiikan ja personoinnin avulla luodaan vaikuttava ohjaamo tulevaisuuden autoihin”, kertoo LG Electronics Vehicle Component Solutions Companyn johtaja Juneun Park. ” Yhteistyömme The Qt Companyn kanssa tarjoaa meille työkalut ja valmiudet, joiden avulla säästämme aikaa, vaivaa ja rahaa kehittäessämme ja tarjotessamme seuraavan sukupolven korkealaatuisia IVI-järjestelmiä alkuperäisvalmistajille.”

”Asiakkaat kokeilevat uusia teknologioitamme innokkaasti, ja rakentavat niiden avulla visuaalisesti upeita ja toiminnallisuuksiltaan monipuolisia digitaalisia ohjaamokokemuksia. Kehitysympäristömme avulla yritykset, kuten LG pystyvät kasvattamaan innovaationopeuttaan, mutta sitäkin suurempi vaikutus on integroidulla työnkulullamme”, The Qt Companyn liiketoimintajohtaja Juhapekka Niemi sanoo. ”Olemme innoissamme yhteistyöstämme suuren maailmanlaajuisen innovaatiojohtajan kanssa. Odotamme, että pääsemme edistämään LG Electronics Vehicle Component Solutions Company yhtiön asemaa autoteollisuuden teknologisena edelläkävijänä.”

LG optimoi seuravan sukupolven korkealuokkaisten IVI-järjestelmien kehitysprosessit Qt:n kaupallisen tarjonnan avulla. LG voi toteuttaa Qt:n työkaluilla saumattomia kehitysprosesseja suunnittelijoiden ja ohjelmoijien kesken, mikä nopeuttaa iterointia mallien ja prototyyppien välillä. Qt:n avulla LG voi käyttää uudelleen tärkeitä toimintojaan ja resurssejaan useissa eri kehityshankkeissa.

Yhteystiedot medialle:

Virpi Raski
Virpi.Raski@qt.io
+358 45 106 5363

Qt Group (Nasdaq Helsinki: QTCOM) on kansainvälinen ohjelmistoyhtiö, jolla on vahva asema yli 70 toimialalla. Qt-teknologiaa käytetään miljoonissa laitteissa ja sovelluksissa ja sitä käyttävät merkittävät globaalit yhtiöt ja kehittäjät maailmanlaajuisesti. Qt mahdollistaa asiakkaillensa ainutlaatuisen käyttäjäkokemuksen luomisen ja se edistää niiden digitaalisia kehityshankkeita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli EUR 36,3 miljoonaa ja se työllistää noin 300 henkilöä. Lue lisää osoitteessa http://qt.io.

LG Electronics Vehicle Component Solutions Company tuo markkinoille autonomisia ja ympäristöä kunnioittavia ajoneuvojen osia ja sovelluksia, jotka perustuvat LG:n alkuperäisteknologioihin. Yhtiön älyratkaisuliiketoiminta sisältää monipuolisen kattauksen tuotteita, kuten IVI-järjestelmiä (äänentoisto- ja videolaitteet, ääni- ja videonavigointi, jne.), edistyksellisiä kuljettajan avustinjärjestelmiä, yhteysratkaisuja ja muita älytuotteita. Vihreät ratkaisut liiketoiminta keskittyy sähköisiin voimansiirtolinjoihin (moottori/käyttöyksikkö/vaihtosuuntaaja/muunnin), akkuyksiköihin, ajoneuvojen lämmitysjärjestelmiin ja valaistusratkaisuihin (etu-/taka-/sisävalot). Lue lisää LG Electronics Vehicle Component Solutions Company yhtiöstä osoitteessa www.LG.com.