9.02.2022

Qt:n teknologiaa hyödynnetään Stellantiksen ajoneuvojen HMI-käyttöliittymien kehityksessä

Espoo – 9. helmikuuta 2022 The Qt Company on tänään ilmoittanut, että maailmanlaajuinen autonvalmistaja ja innovatiivisten liikkuvuusratkaisujen tarjoaja Stellantis on valinnut Qt teknologian ikonisten eurooppalaisten automerkkien HMI-käyttöliittymien kehitysympäristöksi. Vuonna 2018 alkaneessa projektissa käytetään Qt teknologiaa vuosittain kuuden miljoonan auton HMI-käyttöliittymien kehityksessä. Toimitukset alkoivat vuoden 2021 lopulla ja kehittämiskohteisiin kuuluvat HMI:n tekniset ja tyylilliset päivitykset auton kaikissa näytöissä, kuten mittaristossa, heijastusnäytössä ja tietoviihdejärjestelmissä.

Qt teknologia mahdollistaa reaaliaikaisten 3D-tehosteiden kaltaiset edistykselliset käyttöliittymän parannukset, joiden avulla voidaan vastata autoteollisuuden jatkuvasti kasvaviin vaatimuksiin ja tuotemerkkien erilaistamiseen. Qt:n teknologiaa hyödynnettiin kaikissa suunnitteluprosessin eri vaiheissa tehostamaan kehittäjien ja suunnittelijoiden välistä yhteistyötä, mikä nopeutti ja helpotti tuotekehitystä.

”Suunnitteluosasto työskentelee yhdessä Qt:n kanssa kehittääkseen ajoneuvojen käyttöliittymiä”, kertoo käyttäjäkokemusasiantuntija Senior UX Expert Laurent Nicolas. ”Qt:n alustariippumattomuuden ja edistyksellisen teknologian ansiosta pystymme luomaan prototyypin, testaamaan, iteroimaan sekä toimittamaan käyttöliittymät erittäin nopeasti. Qt Design Studio ja viimeisimmät työkalut auttavat suunnittelijoita, ergonomian asiantuntijoita ja insinöörejä luomaan monipuolisen ja uniikin käyttöliittymän, joka voidaan räätälöidä eri tuoremerkkien käyttäjäkokemusvaatimuksiin.”

”Olemme innoissamme saadessamme olla mukana Stellantiksen digitaalisen ohjaamon läpimurrossa”, toteaa The Qt Companyn liiketoimintajohtaja Juhapekka Niemi. ”Ohjelmiston rooli autoteollisuudessa kasvaa merkittävästi, ja on elintärkeää, että valmistajat hyödyntävät viimeisimpiä saatavilla olevia työkaluja pysyäkseen mukana alan trendeissä. Alustariippumattomien työkalujemme avulla haluamme laajentaa ja syventää yhteistyötämme teknisten vaatimusten kehittyessä tulevien vuosien aikana.”

Qt:n työkaluja käyttää yli 1,5 miljoonaa kehittäjää yrityksissä ympäri maailman, mukaan lukien LG Electronics, Bosch ja Rockwell Automation. Tuottavuuden parantamiseen keskittyvä Qt tarjoaa yrityksille kyvyn vastata yhä kasvaviin ohjelmistomarkkinoiden vaatimuksiin, joita ohjailevat IoT-markkinoiden eksponentiaalinen kasvu ja ohjelmistosuunnittelijoiden heikkenevä saatavuus. Qt asettaa seuraavan sukupolven käyttäjäkokemuksen tuotekehityksen keskiöön tehostamalla käyttöliittymäsuunnittelijoiden ja kehittäjien yhteistyötä, minkä ansiosta voidaan varmistaa toimitusten nopeus ja korkea laatu.

Tietoa The Qt Company ‑yhtiöstä

Qt Group (Nasdaq Helsinki: QTCOM) on globaali, yli 70 teollisuuden alalla vaikuttava ohjelmistoyritys, jonka oma johtava teknologia vaikuttaa miljoonien laitteiden ja sovellusten taustalla. Kansainväliset yhtiöt ja ohjelmoijat ympäri maailman luottavat Qt:n teknologiaan, jonka avulla yhtiö auttaa asiakkaitaan luomaan poikkeuksellisia asiakaskokemuksia ja edistämään asiakkaidensa digitaalisia muutosaloitteita.  Yrityksen liikevaihto oli 79,5 miljoonaa euroa vuonna 2020, ja se työllistää noin 450 henkeä. Lue lisää osoitteessa http://qt.io.

Lisätiedot:
pr@qt.io