2.12.2019

The Qt Company lanseeraa Qt Marketplacen - Qt Marketplace auttaa löytämään ja välittämään innovatiivisia Qt-laajennuksia

Espoo, Suomi - 2. joulukuuta 2019 - Qt Company tuo tänään markkinoille uuden Qt Marketplace -alustan. Sen tarkoitus on luoda ohjelmistokehittäjille ja suunnittelijoille uudenlainen mahdollisuus löytää ja vaihtaa innovatiivisia Qt-laajennuksia. Qt Marketplace kattaa ison valikoiman Qt-laajennuksia, jotka vahvistavat Qt-suunnittelua ja työnkulkua ja tarjoaa ainutlaatuisen kanavan kehittäjille ja -kumppaneille Qt-laajennusten ja -sovellusten markkinointiin ja myyntiin.

Sulautettujen järjestelmien sekä pääte- ja mobiilisovellusten kehitysprosessit ovat jatkuvassa muutoksessa. Kehitysprojekteista vastaavat ohjelmistokehittäjät joutuvat rakentamaan erilaisia lisäominaisuuksia läpi prosessin. Tähän saakka ohjelmistokehittäjien on täytynyt hakea näitä ominaisuuksia tuottavia Qt-laajennuksia eri lähteistä, mikä on vienyt aikaa ja lisännyt työmäärää.

Qt Marketplace ratkaisee tämän ongelman tarjoamalla arkiston, josta ohjelmistokehittäjät ja suunnittelijat voivat löytää keskitetysti hyödyllisiä ja innovatiivisia Qt-laajennuksia kuten plug-init Qt Creatorille, ohjelmistorajapintakirjastoja ja erilaisia apuvälineitä. Qt Marketplacen avulla kumppanit voivat myös ladata, mainostaa ja myydä ilmaisia ja kaupallisia laajennuksia yli miljoonan ohjelmistokehittäjän kokoisessa Qt-ekosysteemissä. Lanseerattava Qt Marketplace toimii lisäksi testialustana uusille, edullisille laajennuksille, joita ei ole vielä tarjolla missään muussa jakelukanavassa.

Qt Marketplace tarjoaa ensimmäisestä päivästä alkaen jo joidenkin avainkumppaneiden, kuten KDAB:n, froglogic:n, IncrediBuildin ja Felgon, Qt-laajennukset yhteisön käyttöön. Qt Marketplace merkitsee kumppaneille uusia tulonsaantimahdollisuuksia, ja se laajentaa kumppaneiden asiakaskuntaa avaten heidän Qt-laajennukset kaikille.

”Nykyisin ohjelmiston tekijät haluavat välttää monokulttuurisia ympäristöjä, koska silloin riski keskeisen kehitystyökalun lopettamisesta nousee liian korkeaksi. Qt Marketplace tarjoaa alustan, jonka avulla saamme helposti lisäosakomponentit, työkalut ja avoimen lähdekoodin osuudet koko Qt-yhteisön saataville.”

”On innostavaa seurata, kuinka tämä monimuotoinen ekosysteemi alkaa pelata Marketplacella yhteen ja mitä hyvää siitä syntyy. Qt:n kasvava, globaali yhteisö on todellinen vahvuus”, KDAB:n toimitusjohtaja Kalle Dalheimer kertoo.

"Kehittäjät ja suunnittelijat kokevat tekevänsä töitä aikataulu- ja resurssipaineiden alla. Qt Marketplace auttaa arvokasta ohjelmistokehittäjä- ja suunnittelijayhteisöämme selviämään tästä haasteesta tarjoamalla laajan, käyttäjäystävällisen alustan, joka vastaa osaltaan kaikkiin mahdollisiin suunnittelu- ja ohjelmistokehitystarpeisiin.”

”Qt Marketplacen vahvuus on globaalissa Qt-yhteisössämme, joka rakentaa innovatiivisia laajennuksia koko ekosysteemin eduksi. Qt Marketplacen on Qt -yhteisön ensisijainen foorumi sisällön löytämiseen ja jakamiseen”, Qt Company:n teknologiajohtaja Lars Knoll kommentoi.

Qt Marketplacen löydät osoitteesta marketplace.qt.io

Mediayhteydet:
Juha Häkämies
juha.hakamies@qt.io
puh: + 358 50 4753574

Qt Group (Nasdaq Helsinki: QTCOM) on globaali, yli 70 teollisuuden alalla vaikuttava ohjelmistoyritys, jonka oma johtava teknologia vaikuttaa miljoonien laitteiden ja sovellusten taustalla. Kansainväliset yhtiöt ja ohjelmoijat ympäri maailman luottavat Qt:n teknologiaan, jonka avulla yhtiö auttaa asiakkaitaan luomaan poikkeuksellisia asiakaskokemuksia ja edistämään asiakkaidensa digitaalisia muutosaloitteita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli 45,6 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee noin 300 henkeä.