13.04.2021

The Qt Company vahvistaa markkinajohtajan asemaansa ostamalla froglogic GmbH:n

Helsinki, 13. huhtikuuta 2021 – Johtava globaali ohjelmistoyritys, The Qt Company, on tänään ilmoittanut ostavansa froglogic GmbH:n. Joka on merkittävä toimija laadunvarmistustyökalujen, kuten testausautomaatiotyökalujen markkinoilla. Kauppa mahdollistaa froglogicin testausautomaatiotyökalujen lisäyksen Qt:n tuotevalikoimaan tarjoten asiakkaille aikaisempaa kokonaisvaltaisemman tuotekokonaisuudenkoko ohjelmistokehitysprosessin aikana, aina suunnittelusta kehittämiseen, käyttöönottoon ja nyt myös testaukseen ja laadunvarmistukseen.

Qt-käyttäjiä on globaalisti yli 1,5 miljoonaa ja teknologiaa käytetään globaalisti tuhansissa yrityksissä. Qt on tuottavuutta edistävä ohjelmistokehitystyökalu, jonka avulla yritykset pystyvät vastaamaan paremmin kasvaviin ohjelmistomarkkinoiden vaatimuksiin. Ohjelmistokehittäjien rajallinen määrä ja sulautettujen laitteiden määrän kasvu ovat keskeisiä tekijöitä tässä kehityksessä. Qt-työkalut auttavat asiakkaita ensiluokkaisten käyttäjäkokemusten luomisessa tehostamalla suunnittelijoiden ja kehittäjien yhteistyötä. Qt:ta käytetään yli 70 toimialalla ja Qt:n työkalut mahdollistavat saman koodipohjan käytön erikokoisissa laitteissa, aina mikro-ohjaimista supertietokoneisiin ja missä tahansa käyttöjärjestelmässä. Qt:lla on 13 toimipistettä maailmanlaajuisesti, ja se lisää froglogic:n toimipisteen Hampurissa osaksi tätä kokonaisuutta. Qt:n kasvu oli 38% vuonna 2020 huolimatta maailmanlaajuisen pandemian aiheuttamista haasteista.

Froglogic on graafisten käyttöliittymien (GUI) testausautomaatiotyökalujen kehittäjä, joka on erikoistunut Qt GUI-kehykseen perustuvien sovellusten testiautomatisaatioon.  Squish- ja Coco-tuotteiden lisäksi yhtiön merkittäviin saavutuksiin kuuluu Gartner Magic Quadrant tunnustus ohjelmistojen testausautomaatio-kategoriassa. Yhtiö on kasvanut nopeasti lisäämällä GUI-testityökaluja GUI teknologioille Windows, Linux, Unix, macOS käyttöjärjestelmien sekä sulautettujen mobiili- ja webalustojen kautta. Näiden integrointi Qt-teknologiaan laajentaa nykyistä tarjontaa vastaamaan kehittäjien tarpeisiin kaikkien ohjelmistokehityksen elinkaaren vaiheiden aikana.

"froglogicin yrityskauppa, osana kasvustrategiaamme, on tärkeä virstanpylväs Qt:n ohjelmistokehitystyökalujen laajentamisessa sekä automaattisen testauksen ja koodin kattavuustyökalun rakentamisessa suoraan tuotepakettiimme.

Kyky tuottaa uusia tuotteita nopeasti on ratkaisevan tärkeää asiakkaillemme ja tavoitteemme on kehittäjien tuottavuuden parantaminen ja ohjelmistokehitysprosessin virtaviivaistaminen ”, sanoo Qt Group Oy:n toimitusjohtaja Juha Varelius. "Yritykset pyrkivät jatkuvasti saamaan uusia tuotteita ja palveluita asiakkaille entistä tehokkaammin. Tehokkaan suunnittelu- ja kehityssyklin luominen, jota automaattinen testaus tukee, on kriittinen tekijä tämän mahdollistamiseksi asiakkaillemme. "

"froglogic perustettiin vuonna 2003 Qt:hen perustuvien graafisten käyttöliittymien (GUI) sovellusten testaustarpeiden tyydyttämiseksi. Qt:lla ja froglogicilla on laaja yhteinen asiakaskunta, jotka hyötyvät jo nyt yhdistetystä tuotetarjoamasta ja tulevaisuudessa myös yhtenäisemmästä ostoprosessista. Tämän hankinnan ansioista Qt-myyntihenkilöstö pystyy myös palvelemaan globaalia asiakaskuntaansa entistä paremmin”, kertoo Reginald Stadlbauer, froglogicin perustaja. "Olemme iloisia voidessamme olla osa Qt:ta ja jatkaa yhtiön jännittävää kasvua tuomalla aidosti kokonaisvaltaisen lähestymistavan ohjelmistosuunnitteluun, -kehitysprosessiin ja tarjoamalla entistä parempia ratkaisuja asiakkaillemme." lisäsi froglogicin perustaja Harri Porten.

Qt Group (Nasdaq Helsinki: QTCOM) on globaali, yli 70 teollisuuden alalla vaikuttava ohjelmistoyritys, jonka oma johtava teknologia vaikuttaa miljoonien laitteiden ja sovellusten taustalla. Kansainväliset yhtiöt ja ohjelmoijat ympäri maailman luottavat Qt:n teknologiaan, jonka avulla yhtiö auttaa asiakkaitaan luomaan poikkeuksellisia asiakaskokemuksia ja edistämään asiakkaidensa digitaalisia muutosaloitteita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2020 oli 79,5 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee noin 366 henkeä.

froglogic GmbH

Froglogic GmbH on globaalisti johtava toimija automatisoidun ohjelmistotestauksen parissa, joka tarjoaa ratkaisujaan useille eri toimialoille. Yhtiö on erityisesti erikoistunut graafisten käyttöliittymien (GUI) testausautomaatio- ja koodikattavuustyökalujen kehittämiseen, jotta asiakkaiden laadunvarmistusprosessi kattaa heidän tuotteidensa koko elinkaaren. Froglogic tuotteiden korkea suorituskyky on tunnistettu esimerkiksi vuosina 2018 ja 2019 Gartnerin Magic Quadrant – julkaisussa ohjelmistotestaustyökalujen kategoriassa. Lisätietoja yhtiöstä löytyy osoitteesta https://www.froglogic.com.

SVP Qt Ventures Petteri Holländer, +358 9 8861 8040

Babel PR